Vänner och de som inte längre är..

Är det värt att hålla vid någonting/någon som inte längre håller vid dig?

Är det värt alla tankar, all energi om den andra sidan knappt minns dig?

Är det värt att bli ledsen för att du inte längre inräknas, när du så länge vetat att det är vad som väntas?

Man tror att om man en gång stått så nära så kommer det alltid finnas ett litet band kvar, men så är det inte.. Vad är alternativen? Finna sig att ständigt vara den som blir lite bortglömd, eller klippa alla band?

Man ska väl alltid tänka på sig själv i första hand? Att ens egen lycka ska gå före att utsätta sig för sådant som gör en nedstämd? I så fall ska man väl inte ha människor som påverkar en negativt i sitt liv?

Genom åren har jag lärt mig att vårda nära och kära.. visa att de betyder något och säga jag älskar dig till de du älskar. Jag har en nära vän som jag älskar. Det kanske räcker? Jag behöver inte bry mig om de som endast nu är ytligt bekanta - eftersm de inte bryr sig om mig?

Man kanske ska klippa alla sådana band..

Kommentarer
Postat av: Camilla

Dom som inte ger en något, utan bara tar energi, kanske det inte är lönt att tänka på nej.. uppskatta de som är nära istället, och försök kanske hitta någon ny som bryr sig?

2009-04-06 @ 17:22:13
Postat av: Helpmej

Camilla - Tack för din kommentar! Du har nog helt rätt.. även om det kan kännas jobbigt att se sanningen så är det bättre att göra det och sedan göra ett val som gör livet bättre!

2009-04-07 @ 12:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0